måndag 8 mars 2010

Vi går till sängs med Niklas Strömstedt

När jag var ung yngre var Niklas Strömstedt en av mina stora idoler. Jag tycker fortfarande att han är en jättebra och duktig artist, men det var en period då jag var helt såld på honom och hans musik. Skivan En gång i livet kommer alltid vara en stor favorit, låtarna lever kvar i mitt liv.

T.ex. så har jag i alla år, för alla mina barn, varje kväll sjungit en av hans sånger som godnattvisa:

"Jag finns alltid här, min vän god natt. Du är det bästa av allt jag nånsin haft. Och i drömmarna sen, ses vi igen. Älskling god natt."

Tycker den är så fin.

Kom för en stund sedan ut i vardagsrummet igen efter kvällens godnattstund med de små. Efter en lång stunds bökande i sängarna kom de äntligen till ro och somnade. Det blev en händelserik dag med flera nya framsteg - Viktor lärde sig krypa (!) och Ludvig att kämpa sig uppför ett litet trappsteg vi har här hemma.

Till middag bidde det köttbullar med potatismos och lingonsylt och nu har vi precis suttit bänkade framför ett av favoritprogrammen - Familjen Annorlunda. Är supertrött men vill verkligen försöka hålla mig vaken och se härliga Saltön också.

Hoppas att ni som läser också har haft en bra dag. Kram på er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar