torsdag 18 mars 2010

Om igår och idag

Jag hade, som jag hade förutspått, en  mycket trevlig kväll igår. Mycket. Middagen - pasta med scampi och pilgrimsmusslor - var god, sällskapet var toppen och föreställningen med Lise och Gertrud var helt suveränt bra. Jag ska erkänna att jag inte hade jättehöga förväntningar inför just den biten, kände mig t.o.m. lite lätt skeptisk. Betala för att sitta sent på kvällen och lyssna på musik - kändes ärligt talat lite sådär för en trött småbarnsmor.. Men det tog inte många minuter innan jag var fast, såld. Tjejerna var så fantastiskt proffsiga på alla sätt. Så musikaliska, så roliga, så samspelta. Och att de inledde med sånger av mäster Cornelis gjorde ju inte direkt saken sämre.. Nej, gick därifrån alldeles uppfylld och vill verkligen rekommendera denna lilla show till alla. De finns på Mosebacke fyra nästkommande tisdagar, gå dit vettja!


Idag väntar mamma-bebisträff här på vår gata i stan. Det finns en hel del bebbar här omkring som är jämngamla med Viktor och Ludvig, vilket så klart är jättekul. Denna gång blir dejten hemma hos oss, så jag ska strax slita mig från datorn och förbereda det sista. Tänker bjuda på lax, bulgursallad och yoghurtsås med sweet chili. Plus nybakad hurtbulle, som jag precis tagit ut ur ugnen. Till fikat blir det chokladmuffins med smarrig frosting. Måste också ta och röja undan och göra lite fint här hemma, tänk att inte det kan kännas lika lockande som matlagningen...


Önskar er alla (eller ja, alla och alla.. Av kommentarerna att döma är det bara Skolfröken som läser denna blogg, börjar bli lite lätt orolig över att hon inte har mer att göra på dagarna än att titta in här stup i kvarten  )  en trevlig torsdag. Snart är det helg!

3 kommentarer: