tisdag 23 mars 2010

Allt och inget

En del dagar går allt för runt och jag hinner ingenting. Eller jo, jag hinner massor, men inte det jag ska. Konstigt nog är det det tråkiga jag hinner minst. Jag har med andra ord inte städat idag..

Dock har jag hittills:

Klätt på mig, borstat tänderna, bäddat, bakat bröd, tvättat, bytt ett antal blöjor, diskat, fikat med pappa, tagit bort saker från Ludvig och Viktor en massa gånger och sagt aj aj, nej och oj minst lika många gånger, vikt tvätt, lagat mat + välling + gröt till pojkarna, gosat med dem, dödat 3000 myror, svurit åt ännu fler, hjälpt Viktor nerför trappsteget ca tjugo gånger, kokat äppel- och päronmos samt nappar, hämtat stora barnen på skolan, lämnat nycklar till skolans vaktmästare, postat ett viktigt brev och handlat. Samt suttit alldeles för mycket vid datorn. Typ en vanlig dag. Bara resten kvar. Hej så länge.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar