torsdag 25 mars 2010

Tio månader!

Så gamla blir Ludvig och Viktor idag. Kan inte förstå att det är tio små månader, som min farmor alltid säger, sedan jag för första gången fick träffa mina underbara prinsar. Tio månader sedan jag fick upp dem på mitt bröst och såg in i deras vackra ögon. Tio månader sedan jag och Niklas låg på kvällen i ett mörkt förlossningsrum och försökte ta in vad vi varit med om. Tio omtumlande månader på många sätt, men också månader av outsäglig glädje och lycka.

På ett sätt är det fortfarande helt ofattbart att de är hos oss och att de är två, samtidigt är de ju en så självklar del av vår familj.

Älskade barn, tack för att ni finns! Och grattis på tiomånadersdagen!


Ludvig. Ny och vacker.


Ludvig. Tio månader och vacker. Kryper nu som en hel karl. Har två tänder. Älskar mat. Känslig. En jäkel på att göra "braxen" (som en fisk med munnen), peka mot lampan och kasta slängpussar (eller något sådant, men vi vill gärna få det till att det är det han gör).


Viktor. Ny och vacker.


Viktor. Tio månader och vacker. Kryper med rasande fart, gärna med hjälp av racerbenet. Häver sig upp till stående så fort han får chansen och står sedan där lyckligt svajande. Mästare på att klappa händerna och vinka. Två tänder även i denna lilla mun.








3 kommentarer: