onsdag 22 januari 2014

Viktor hela dagen

Viktor vaknade tidigt med mig imorse och smög med mig upp. Medan jag gjorde mig i ordning låg han under en gosig filt på soffan och tittade på Bolibompa samtidigt som vi småpratade med varandra.

Plötsligt blev det dags för "Dagens grattis" och Farzad läste upp dagens namnsdagsbarn. Ni skulle sett Viktors ansiktsuttryck! "Mamma, han säger på tv´n att det är MIN födelsedag idag!!"

Efter ha rett ut begreppen lite och förklarat vad namnsdag är var det så en mycket stolt och lycklig kille som väntade på att resten av familjen skulle vakna och som sedan ivrigt har berättat för precis alla idag att det faktiskt är hans alldeles egna namnsdag.




Idag heter han varken Monsters Inc, Rory racerbil eller leoparden.

Idag heter han Viktor. Hela dagen.

Grattis, älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar