måndag 6 januari 2014

Vad Anette ville mer?

Utöver att berätta att hon inte kan publicera kommentarer här i vrån?

Informera om att hon fortfarande är med i squatsutmaningen, så klart. Trodde inget annat. Heja Anette!!

Hon håller med om att det är tungt och berättar att det är flera nätter som hon stått vid sängkanten vid tvåtiden och gjort sina dagliga. Så där som vissa gör, har jag hört ;)

Själv har jag just precis gjort mina. Natti natti!

Ps. Läs här tjejer. Johanna Toftby är i mål. Snart kör hon en omgång två. Och dessutom läste jag igår att hon nu emellan kört en situps-utmaning. Men nu får det räcka för oss ett tag va? ;)

7 kommentarer:

  1. Klart att vi måste. Det är ju bara 20 dagar det handlar om. Kom igeeeen. Prövade dock en sån där sit up, i sängen, så det kanske var det som gjorde det, men fasen så svårt det var. Fattar att man börjar med bara fem. Har svårt att se att man skulle klara 100 till slut. Men skulle ju vara grymt!

    SvaraRadera
  2. Haha, åh vad bra du är! Det är därför jag är så glad över att ha dig i mitt liv :)
    Kör vi nu samtidigt eller efteråt?

    Tror det var sängen som gjorde det svårare. Vet att vi gjorde sådana på tabatan jag gick på tidigare och det var helt ok. Hon sa också att det tar mycket bättre på magen om man gör så, istället för höftböjarna som lätt går in.

    Lite kul att läsa Johannas sammanfattning också om vilka resultat hon fått. Nu ska man ju inte glömma att hon kör ashård träning typ alla dagar i veckan utöver squatsen, så det kanske inte är enbart de som gjort´et :)

    SvaraRadera
  3. Provade nu att göra fem och tyckte inte det var så jobbigt alls. Så jag kanske gör fel? Vi kanske kan kolla på det imorgon? Annars är jag på om du är det!

    SvaraRadera
  4. nu är jag vid datorn så nu kommer en kommentar, men jag läser även när jag inte svarar :)
    Situps-utmaning har jag svårare att vara med på (delade magmuskler fortfarande), men man kanske kan göra plankan eller så? :) (vilket fö är såååå trist, så det händer ju inte liksom...)
    Benböjen traskar jag dock på med! Nu när det är vardag igen så är det faktiskt lättare att få in dem i rutinen. Mystiskt det där när man har så mycket mer tid när man är ledig...

    SvaraRadera
  5. Tack snälla för att du orkar gå in och kommentera. Och bra jobbat med squatsen!!

    Du kan ju göra övningar där du jobbar mer statiskt eller åt sidorna. Även planka så klart, men jag tror det blir svårt hur man ska stegra. Vi väntar lite med den hur som!

    Ja visst är det knäppt hur man funkar, jag har varit precis likadan under lovet. Men nu så!

    SvaraRadera
  6. Just när jag hade kommenterat här om en plankanutmaning så såg jag ett inlägg om det på FB :)
    Googlade lite och såg att det fanns en uppsjö av bloggar som promotade det :)
    30 dagars utmaning; http://mammasangel.vimedbarn.se/plankan-utmaning-30-dagar/
    Vad säger ni? :)

    SvaraRadera
  7. Låter astufft, men va fan. jag är på det mesta! :) Fast en sak i taget, känner jag nog...

    SvaraRadera