torsdag 9 januari 2014

Om ni undrar vad det är för dag idag

Vi pratar om vad vi fått till lunch idag och konstaterar att både jag, Amanda, Ludvig och Viktor ätit tomatsoppa. Pojkarna går iväg och leker och efter en stund kommer Ludvig gående, stolt som en tupp och med stora kliv.

"Jag har jättegoda nyheter mamma! Så klart har jag fått en väldigt bra idé (har jag nämnt att han är något lillgammal och lätt teatralisk ibland, min trea?). Vi kan ju kalla den här dagen för tomatsoppsdagen!"

Japp. Tomatsoppsdagen it is! :)


Ps. Jag vill förtydliga att det inte är soppan på bilden som nämns i texten...


Uppdatering: För övrigt kan jag också berätta att lillebror bytt namn igen, tomatsoppsdagen till ära. Från och med nu vill han att vi kallar honom Rory Racerbil. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar