fredag 3 januari 2014

Efter nyår kommer svacka

Känns det igen?

Så mycket jag vill ta ta tag i, så många tankar, idéer och planer att jag bara blir frustrerad och nästan inte vet var jag ska börja.. Blickar bakåt, tänker framåt, skriver listor, planerar, strukturerar. Sätter upp en massa olika mål - både stora, små och mellanmål. 

Egentligen är det inget världsomvälvande, inga stordåd. Tror inte på sådana mål/löften då de mest tenderar falla med ett enda stort brak. Dock känner jag, som alltid när det snurrar lite för mycket i huvudet, ett väldigt behov av just struktur och tydlighet. Inget ludd utan tydliga, konkreta mål, lite av en checklista med saker att bocka av vartefter. Där är jag nu. 

Har satt igång så smått dessa dagar och faktiskt redan hunnit avverka ett par punkter på min mållista för året. Sådana där jobbiga saker som hängt över mig länge och som jag nästan inte klarar av. Det kan vara en bidragande orsak till min sinnesstämning. Men nu är de gjorda. 

Nu är det bara resten kvar. Ett steg i taget. En punkt. Ett benböj. Ett tramp. Ett simtag. Det blir bra det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar