fredag 17 januari 2014

En massa saker att se fram emot

Känner mig lite tom och nere just nu. Konstigt nog. Är på g och uppfylld av allt det nygamla, har tagit tag i massor både på jobbet och hemma och allt flyter på, men ändå. Plånboken ekar tom, ekorrhjulet är igång, tankarna maler och mörkret och kylan tränger sig obarmhärtigt på. Då blir jag som bekant lite låg. Tur då att det finns så många glädjeämnen i vardagen och så mycket skoj att se fram emot!

Ett tag innan jul fick jag ett meddelande om att jag skulle ringa upp Louise så fort som möjligt och att det var viktigt. Lite lätt oroad ringde upp så snabbt jag kunde men nej, jag behövde inte vara det minsta orolig och ja, det var viktigt :) Raringen undrade om hon skulle kunna få bjuda mig på Hannahs och Amandas livepoddinspelning på Rival den 11:e februari. Och det kunde hon ju så klart.

När det varit jul och allt har jag knappt tänkt på det, men nu när det som sagt är lite mörkt och dant är detta ett mycket angenämt ljus att se fram emot. Bara det att ses bara vi två, när hände det senast? Längtar!

Innan det ska jag även hinna med en lyxig favorit i repris med min man - en herrgårdsvistelse med bastu, middag, frukost och mys. Och så ska jag fira fantastisk dotters födelsedag. Och i mars ska jag få gå på SPA med mina underbara kollegor. Och så kanske det finns ännu en rolig sak eller två som jag inte riktigt går in på ännu, men som hägrar framöver.

Jag ska dock försöka att inte bara längta framåt utan att försöka stanna i nuet och njuta där. Jag menar, pannkakstårta, morötter med dipp, snoriga pussar, Wild Kids och På Spåret, kan det bli mycket bättre?

Tack för idag och för alla andra dagar. Både gångna och kommande.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar