söndag 5 januari 2014

Bloggstrul

Gaahh, det här bloggeriandet kommer göra mig gråhårig en vacker dag...

Jag gillar mycket med den här "nya" (hjälp hörrni, det är snart ett år sedan vi flyttade!) vrån och har över lag trivts mycket bättre här än på förra stället. Det är lättare att lägga in bilder och att mobilblogga, det finns fler möjligheter när det gäller layout och effekter och det är betydligt enklare att ha översikt över saker och ting. Dessutom har jag sluppit alla de spamkommentarer som hade börjat rasa in och som gjorde mig både arg och faktiskt rätt illa till mods där ett tag. 

Dock är det flera saker som inte funkar alls, utan som gör mig galen och har gjort det ända från det att jag till slut lyckades genomföra flytten hit. Bara det att jag inte kunde få med alla era härliga kommentarer som lyft mig så genom åren var ju ett stort minus. Gigantiskt. Efter hand har jag sedan upptäckt att det inte bara är gamla kommentarer som fattas utan även en hel del inlägg som saknas helt eller inte kan öppnas korrekt. Vissa inlägg blir så här när man klickar på dem och går inte att se alls. Och i andra saknas bilderna och bara tomma rutor visas. Som här. Varför tusan blir det så??

Tråkigast av allt är att många av er har problem att skriva nya kommentarer. Senast igår fick jag ett sms av Anette, som ju varit en av de flitigaste att kommentera i vrån under det här året, där hon skrev att hon nu inte lyckas alls sedan hon bytte telefon. Både Sandra, Anneli, Anna och Louise har också vittnat om problem tidigare, även om Louise ju lyckats få till det nu på senare tid, som det tekniska geni hon är ;)

Skrutt är det och trött blir jag. Och även om jag sagt det förut vill jag säga det igen: TACK.
Tack för att ni orkar hänga kvar, tack för att ni inte ger upp utan ändå försöker och tack, så klart, för att ni dagligen går in och följer mig och oss. Det är liksom inte så mycket vits med allt det här annars.. Vrån är vad den är (bortsett från allt strul då) tack vare er och det hoppas jag ni vet vid det här laget. 

Jag ska grubbla vidare på hur allt ska kunna lösas och förbättras, tills vidare ber jag er att ha fortsatt överseende. 

Kram så länge!

Ps. Den halvt utlovade årssammanfattningen är sakta men säkert på g. I det fallet kan jag inte skylla det minsta på teknikstrul och elände, utan där är det mest brist på tid i kombination med mitt dåliga minne som ställer till det. Fy så svårt det är att komma ihåg och få till det... Men, som sagt, det kommer!

7 kommentarer:

  1. Fast "efterskidanbilden" kan man se. Inga problem hörru!

    SvaraRadera
  2. Ja men alltså, detta är så jäkla mystiskt! Nu ser jag den också, och även andra bilder som igår var helt väck. Vet att det varit så förut någon gång också. Vad händer i den här nedra vrån?!

    Tack hörru, vem du nu är :) Emma?

    SvaraRadera
  3. bilder ser jag! men kommentera i från mobilen. Not...
    Hoppas det löser sig :)

    SvaraRadera
  4. Så himla konstigt. Och trist!!

    SvaraRadera
  5. Men du, kom på en sak. Visst var det så för dig även i gamla vrån, har jag för mig?

    SvaraRadera
  6. hm, minns inte, men det har inte alltid varit så, det vet jag!
    Jag har en iPhone, fungerar det i från din?

    SvaraRadera
  7. Vet faktiskt inte, måste prova. Sitter ju nästan alltid vid datorn och skriver.

    SvaraRadera