onsdag 12 maj 2010

Idag är det en stor dag

Idag ska jag för första gången träffa min nya, blivande klass. 23 stycken små, förväntansfulla sexåringar, snart ettagluttare. Hur pirrigt och nervöst som helst, men åh så roligt det ska bli!

Ja, det blir alltså en etta fröken Nettan tar sig an i höst. Något av det mest intensiva man kan göra som lärare, men också så otroligt nytt, spännande och lustfyllt alltsammans. Precis vad jag behöver för att komma in i allt igen och få en nytändning. Ser fram emot det mycket.

Allt runt omkring känns så himla bra. Som kollegor i parallellklasserna kommer jag ha två av mina stora förebilder som lärare, jättegulliga och duktiga båda två. Tror vi kommer kunna ha ett fantastiskt bra samarbete. Dessutom kommer jag ha världens gulligaste tjej från fritids i min klass. Så otroligt positiv och härlig, ett riktigt energiknippe.

Det blir bra det här. Riktigt bra. Nu snart iväg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar