torsdag 20 maj 2010

Ännu en fantastiskt fin dag

...börjar lida mot sitt slut. Fin, men ack så hektisk. Det är mycket nu...

I morgon skickar jag iväg både Amanda, Rasmus och Niklas på skolresor. Det är så skönt att vi äntligen är där, för som ansvarig förälder i båda klasserna har det varit en hel del att pyssla med inför dessa resor. Framför allt den senaste veckan har jag ätit, sovit och andats klassresa. Saker att ordna, papper att skriva, personer att prata och mailas med. Men det har varit ett angenämt besvär, jag älskar ju att fixa och dona med sånt här!

Idag på morgonen var det dags att träffa de små sexårstrollen igen. Denna gång var Ludvig och Viktor med, och allt gick hur bra som helst på alla sätt. Förväntningarna inför hösten växer, ikapp med en liten gnutta nervositet...

Efter förmiddagen på skolan var grabbarna helt slut (mamman med) och sov en stund (inte mamman). Eftermiddagen sedan gick åt till ett virrvarr av ovan nämnda klassresefixeri, småpul i trädgården, middagsförberedelser, tvättbestyr samt att nästan kidnappa små barn (mer om just det imorgon).

Efter jobbet fick Niklas hjälp av farmor och Hasse med att åka och handla virke till verandan (tack!!) och efter middagen var det gympatajm för min del. Var inte ett dugg sugen innan, men släpade iväg min trötta kropp och snurriga skalle. Och som vanligt var det otroligt kul och så himla skönt efteråt. Konstigt nog hade jag fullt av krafter idag och orkade det där lilla extra, som man gör ibland. Underbart!

Nu sitter jag här, helt slut som artist.. Dusch + sova. Snart. "Ska bara" en massa saker först. Men sen! Det blir bra det. Avslutar med hejdåsången vi sjöng i klassen idag:

Nu är det slut för idag. Tack och adjö för idag. Tänk vad dagen gått fort, men så mycket vi gjort och nu är det slut för idag!

Så sant som det är sagt. Sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar