onsdag 8 april 2015

Vem är det som gräver och gräver...


Vår stora rhododendronbuske, numera döpt till "Roddan", ska flyttas. Har kollat upp att det inte bör vara några större problem, köpt jord och förberett för flytten. Bara själva grävningen kvar. Bara. 

Idag har jag grävt så jag knappt har några krafter kvar, och ändå syns det nästan ingen skillnad. Jo, den nya gropen är bautastor och bara väntar på Roddan, men att få bort alla stenar och jord på gamla platsen och sedan försöka få koll på och loss rotsystemet. Jisses. Nu är jag nere på arkeolognivå och jobbar med liten spade för att kunna skönja hur alla rötterna går och hur jag bäst får den dem ur jorden. 

Nu ger jag upp för idag. Ett varmt bad väntar. Tackarrrr.







Fortsättning följer...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar