fredag 3 april 2015

Skärtorsdag 2015

Började dagen med vagel, halsont, trotsiga söner, förseningar och att till följd av det nästan stressgrina bort påsksminkningen, men sedan tog det sig. Rejält. Nu börjar skärtorsdagen lida mot sitt slut och jag har påsklov. Jag förstår det knappt, men så är det. Wohoo.

När jag blir ledig på riktigt nu ska jag försöka komma ikapp här i vrån. Har i vanlig ordning en hel drös med inlägg på vänt. Tankar, roligheter och diverse matinslag - vissa ända från i somras... Mest av allt ska jag njuta. Vila. Så mycket det nu går ensam med mina skruttar... Men strunt samma. Vi ska vara lediga och vi ska vara tillsammans. Hur och vad vi gör får vi se. Det blir bra.


Påskkärringutstyrseln på, så klart. Frågade Amanda om hon ville att jag skulle komma och önska glad påsk i hennes klass under dagen, men hon avböjde vänligt men bestämt ;)


Otroligt otippat men mycket rart av vår alldeles egna tupp i hönsgården :)


Mera omtanke, nu från en mamma i klassen. Inte ett dugg otippat, då hon alltid är så gullig, men fantastiskt rart även detta.


Så fint!!


Hem och förbereda påskvandring med prinsarna. Tillverkning av finfina påskkort samt sminkning med "läffstift".




En mysig och lyckad vandring. Sedan påskpiff, i all sin enkelhet.


Välkommen påsk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar