måndag 20 april 2015

Skitmorgon blev bra dag blev toppenkväll

Inledde dagen och veckan med en morgon som lätt kvalar in på topp tio över de värsta någonsin. Mina lämningsmorgnar är ju över lag något som jag våndas mycket ikring - det finns helt enkelt inte utrymme för tjafs, bråk och förseningar. 

Tio minuter innan vi skulle gå hittade jag en lususling I MITT EGET HÅR. Bara att ringa till kollegorna och be dem hålla ställningarna så jag skulle hinna lusbehandla innan jobbet. Eftersom utklädning väntade och min plan egentligen var att byta om på plats på skolan var jag nu tvungen att tänka om. På med kläderna under och sedan lång kjol över alltsammans. Vågade inte sminka mig helt färdigt innan dagislämning, men förberedde så mycket jag bara kunde medan medlet verkade. Efter ursköljning och kamning skulle vi så åka, men då var bilnycklarna plötsligt helt borta. Paniiiik! Letade hysteriskt och hann t.o.m ringa mamma som back up, men som tur var hittade jag dem efter en stund. 

Sen som attan till dagis och skola, sminkning i bilen på parkeringen, snabbt ombyte och så in i klassen. Pust.




Så här långt kändes looken lite lätt suspekt.. 


Men nu så!





Allt löste sig efter att jag fått komma på plats och landa. Genomgången, även inför face time, gick kanon och barnen skrev sedan otroligt fina faktatexter om Zlatan. Så kul!

Efter bra skoldag bar det av hem och ladda om för nästa happening - födelsedagsfest för lilla mormor. Dukningen fick gå i vårens tecken och till middag serverade vi den goda sweet chili-laxen, ni vet, tillsammans med en matvetesallad. Dessert fick bli favorit i repris sedan förra veckan - mangopannacotta. 








Avslutningsvis, något jag hunnit glömma totalt och som fick bli en glad överraskning: Ernst. Nu fixa det sista och sedan sova. Imorgon smäller det!


God natt.

2 kommentarer:

  1. Va?!? Ernst! Varför sa du inget?! Måste kolla ikapp!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, åh, förlåt. Ska inte göra om det ;)

      Radera