söndag 19 april 2015

Veckan

Bäst denna vecka:

* Måndagsfika för kollegorna med mangopannacotta. Mums! Recept kommer. Dessutom passade Emma på att hälsa på med lilla Vide, så jag fick bebisgosa under fikat. Lycka!


* Uppskattad utklädning i samband med arbete kring Yin och Yang. Jag var Yang och min nya fritidspartner, som också heter Emma, var Yin. Och nej, jag är inte gravid.


* Lyckad distansundervisning via mail och face time med elev tillfälligt bosatt i Hong Kong. Otroligt pirrigt, nervöst, stressigt och ångestladdat (vilket på ett sätt gör att det även kvalar in på sämstlistan) och det finns mycket att utveckla både gällande teknik och upplägg, men det har ändå gått över all förväntan så här långt. Jag vågade kasta mig ut och tror ta mig fanken att jag kommer landa på fötter.

* Allt arbete kring vår stundande rymdföreställning. Det upptar mina tankar i stort sett dygnet runt just nu, men det kommer bli så bra! 

* Pyssel i klassrummet med servetter och tapetklister. Givetvis var jag ju då tvungen att dra i gång Jumpers gamla klassiker "Tapetklister" i högtalarna under tiden. Så himla härlig lektion!


* Lugn och mysig hemmakväll med mina prinsar. Gemensam matlagning, trevlig middag och härligt prat.


* Efterlängtad comeback av en av tjejerna i träningsgänget som haft uppehåll ett tag. Så härligt. Heja!

* En kram och fina ord nästan från ingenstans från en förälder i klassen. Tänk vad mycket det gör!

* Inbjudan till skolbesök för blivande sexåringar. Stort.


* Tjejklassikeranmälan. Stort även det. Stort, galet och så roligt!

* Födelsedagsmiddag hemma hos svärmor med hela stora la familia. Gott och trevligt som alltid.






Sämst denna vecka:

* Orimligt mycket stress och på tok för lite sömn.

* Jobbigt jobbmail som till stor del bidrog till det där med sömnen.

* Pratiga och stimmiga elever, mycket på grund av allt det annorlunda just nu med både datoruppkopplingar och showförberedelser.

* Oro och osäkerhet kring mycket på jobbet. Känslan är lite att hoppa på isflak, som hela tiden spricker upp, och inte veta vad som händer härnäst och hur jag ska ta mig iland.

* Bråkiga små barn som svär, trotsar och hittar på rackartyg.

* Stora barn som nästan aldrig är hemma och som när de är det mest bara sover och/eller lyssnar på hög musik. Plus att en av dem, nämner inga namn, envisas med att sno mitt smink och mina kläder. Morr!

* Hemmaprojekt som strandas pga tids- och orkbrist. Så frustrerande! Idag har vi dock satt fart och hunnit en hel del både i trädgård och inne. Skönt!

* Löss. Nu ikväll, det sista som hände under veckan. Blä. Viktor klagade över att det kliade i håret igår hos farmor, men då tänkte vi mest att han var varm och svettig. Idag kammade vi och, nej. Kliet berodde inte på svett. Nu är båda killarna kammade och behandlade och vi andra verkar, peppar peppar, ha klarat oss. Så läget okej, trots allt.

Nu dags för ny vecka. Om förra var fullspäckad så var den inget mot nästa. Nu håller vi hatten, tutar och kör. Ha de!



2 kommentarer:

  1. Ta stölden av kläderna som en komplimang. Det betyder bara att onämnt barn tycker att du har bra klädsmak! ;)

    SvaraRadera
  2. Men hej Sandra, är du här i vrån? Vad glad jag blir!! Hoppas allt är toppenbra.
    Haha, ja jag ska försöka se det så. Tycker ju bara att man kan fråga/säga till, så mamman slipper leta som en galning efter saker. Kram!

    SvaraRadera