fredag 25 april 2014

Lycka är...


  • att efter en tuff vecka och extremt stressig men härlig dag kunna stanna kvar lite extra länge, jobba färdigt och avsluta veckan i lugn och ro.
  • att sedan efter 11-timmarsdagen bli hämtad på jobbet av maken, som städat och fixat hemma och dessutom lagat urgod grillmiddag.
  • att på vägen hem svänga förbi och hämta ut ett jättestort paket innehållandes en fin lampa som vi beställt. 
  • att efter mysig middag med hela familjen få smyga undan och ta ett varmt bad och lyssna på fredagspodden. Extra roligt att få bekräftat att Hannah Widell är gravid, något som jag anat ända sedan jag och Louise var på livepoddinspelningen på Rival.
  • att när jag kom upp från badet mötas av två glada, sjungandes (varför det blev just "ja må hon leva" har jag dock ingen aning om, men de tyckte väl att det passade bra i sammanhanget), pyjamasklädda pojkar som tillsammans med pappan fixat fram fint fredagsmys.
  • att få njuta av all fantastisk dans i kvällens Let´s Dance. Heja Gunhild, Steffo och Benjamin!
  • att nu, när de små barnen somnat och de stora barnen och pappan dragit iväg ut på vift få njuta av en stunds egentid i lugn och ro. Soffan, tv´n, kaffe och jag. Frid. Fredagsfrid.




Kärlek!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar