måndag 28 april 2014

Gråtig

Ja, jag är ju det ibland.

Just nu har jag lite extra nära till tårarna mest hela tiden och har de senaste dagarna rörts både av:

1. att min äldste drasut till son, trots att han är ute halva nätterna, sover halva dagarna, bor i en svinstia och är allmänt tonårig hela han, gång på gång visar vilken driftig och ansvarstagande person han ändå är.

Dels har han, ihop med några kompisar, på egen hand dragit ihop och startat ett eget fotbollslag som de själva fixar precis allt ikring. Han har också under våren lyckats få jobb som knattetränare i en fotbollsskola, så nu i helgen gick han och en kompis steg ett i en tränarkurs. Kl 9.00-18.00! En lördag! Sist men inte minst berättade han i går att han på eget initiativ både sökt och fått sommarjobb på en förskola här i närheten. Stort! Ja, han är ta mig tusan stor nu. Och mamman är som alltid världens stoltaste. Kärlek.

2. att min mamma, efter 50 år som storrökare, nu håller på att försöka sluta med rökningen. För sin skull, för vår skull, för att det är det enda rätta. Så starkt och så fint. Får tårar i ögonen bara jag tänker på det. Kärlek.

När jag ändå höll på grinade jag en skvätt även åt detta. Kärlek.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar