tisdag 15 april 2014

1000 projekt och några till

Först ut den här godingen:


En gammal apotekardisk som ursprungligen tillhört mormor Sonjas pappa och som stått hemma i Kurt och Sonjas, nu Linas och Mortens, källare i många år. En otroligt rejäl och mastig sak, med fantastisk potential, även om det är lite (!) att göra på den...




Ta bara de 21 (!) lådorna i varierande storlek.



To be continued...


Tog också, när jag ändå var i målartagen, och fixade upp den här skänken som varit med i rätt många år nu. Nu när nya disken ska in i vardagsrummet fick den lov att flytta ut, men kunde så klart inte slänga den. Nu har den på prov fått flytta in i sovrummet, och dessutom fått både kvistlack och ny färg. 




Nästa projekt på listan. Att ta tag i och fixa köksbordet som jag ju sabbade där innan jul... Sagt och gjort!



Häpp! Dessutom har vi, som ni ser, provat att flytta om lite. Än så länge är vi nöjda och tycker det känns mysigt. Vi provar ett tag och ser!


Extra fint blev det med nya gardiner!



Har länge letat efter en korg eller träback att ha alla våra glasflaskor i, och 29 kr på Jula tyckte jag det kunde vara värt. Några penseldrag och så voilà!


Slutligen har mina vita fingrar även fått vara lite gröna. För första gången någonsin har jag provat att övervintra mina pelargoner, och nu har de fått ny jord. Spännande, hoppas verkligen att de ska ta sig! Även örterna vi sådde har fått nya krukor och mer jord. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar