torsdag 19 december 2013

Uppskjutna squats

För första gången sedan vi körde igång vår utmaning har jag medvetet låtit bli att göra mina squats. Inte hoppa över givetvis, men skjuta upp. Detta hände igår. Inte bra gjort, men nödvändigt. Jag kan nämligen knappt gå. 

Efter tisdagens tuffa styrkepass med Gina, då vi körde hur många squats som helst (så där jobbade jag förresten in gårdagens också, bestämde jag just) var jag så skakig i benen att jag knappt kunde köra hem. Under dagen igår kom så träningsvärken smygande och igår kväll och idag har det varit riktigt illa. Vi snackar så pass illa att jag knappt kan ta mig ner och upp på toaletten och att gå nerför en trappa är i det närmaste en pärs. Idag har många på jobbet, både barn och vuxna, kommit och frågat hur det är fatt. Ja, så ni förstår att det varit helt otänkbart att göra några benböj. Men men, detta styr jag upp. Dag 39 idag!

Länge sedan vi checkade av nu, hur går det för er andra? Några avhopp har vi fått vet jag, men jag hoppas verkligen att de flesta fortfarande är på. Har ju världens planer för oss inför den 18:e februari ju. Snart är vi halvvägs tjejer. Heja!!!

2 kommentarer:

  1. jag känner igen det där, men jag fick det efter starten av utmaningen...
    nu är det bättre, men jag måste erkänna att jag ligger 2 dagar efter, det var svårt att få till det under hektiska dagar hos svärföräldrarna. Nu är vi dock hemma igen så nu får jag ta igen det. Jag är mao absolut kvar!

    SvaraRadera
  2. Åh vad glad jag blir, du är fantastisk!!

    Jag och Emma pratade om det där, det tar ju faktiskt egentligen bara typ 2-3 minuter av ens dag, och ändå är det så svårt att få till vissa dagar. Tänker varje dag, framför allt när jag är ledig, att jag ska ta och göra dem direkt på morgonen, och ändå vet jag inte hur många gånger nu jag stått vid sängkanten och hysteriskt kört mina 100 just innan jag ska sova. Så dumt.

    Men, vi kör på. Är så sjukt stolt över oss!!

    SvaraRadera