onsdag 18 december 2013

Lycka mitt i allt snurr

Det är mycket nu... Men ändå inte. På jobbet känns allt väldigt lugnt och vi går mest omkring och myser så här sista veckan.

Dock är jag vansinnigt trött och här hemma har det varit full fart på alla håll. Niklas jobbar massor, kvällarna blir alltför sena varje dag och killarna är inne i en jättekonstig busperiod då de hittar på olika hyss hela tiden, känns det som. Igår delade de glatt på en flaska Bisolvon (hostmedicin) som de lyckats komma över. Ingen jättefara enligt giftmedelscentralen, men ändå. När tusan ska dessa bebisfasoner sluta?! Dessutom börjar jag, i någon slags märklig kombination med den lugna inställningen, få lite småpanik inför själva julen. Där är vi inte ännu. Inte alls. Med undantag från några saker vi köpte i London så har vi inte ens börjat tänka julklappar än, vilket väl är det som börjar kännas mest. Men jag har bestämt mig för att vänta med allt vad jul heter tills på lördag, då vi både gått på ledighet och fått pengar. Gott så. 

Mitt i allt, en hel del lyckopiller. Tex:


Present från min hemliga kompis på jobbet. Spännande!


Ytterligare ett överraskningspaket, denna gång från några av mina stora älsklingar, dvs de före detta eleverna. 


De har pysslat ihop en hel garntrollsfamilj som de tyckte jag skulle ha i klassrummet. Sötnosar!


Igår trevlig (lite olika grad beroende på vem man frågar) familjesammankomst med tema tvätt. Wohoo!


Härliga kollegor som piggar upp med skojiga små påhitt. Här nya tillval på vår kaffeautomat i köket. Underbart!


Årets gran införskaffad! Jag och sönerna begav oss idag traditionsenligt iväg och lyckades hitta en rackare som vi tror kan bli riktigt bra. Samtidigt var dotra hemma och lagade god middag som väntade på oss när vi kom hem. Vilka ungar jag har!!!




Slutligen - helt fantastiskt kvälls-mms från mamma i klassen:
Hej Nettan, X ville gärna att jag skickade den här bilden till dig. 
Alstret går under namnet "Matte i maten". Trevlig kväll! 




1 kommentar:

  1. Underbart med matte i maten! Vad gäller julstök så är det nog så att det är skönast att lägga det till "sen", när både fokus och pengar finns :) Själv förväntar jag mig att vi i lugn och ro ska fixa i dagarna 3 då Björne äntligen är ledig dagarna före jul, något jag inte minns när det hände sist :) Massor av kramar till er! ...Bisolvon - nice! ;)

    SvaraRadera