lördag 28 december 2013

Lediga!

Mer lediga än på mycket, mycket länge. Så lediga att jag nästan, men bara nästan, skäms en smula. 

Idag har jag, med undantag från några små kortare utflykter till kök, toalett och tvättstuga samt en något längre till Coop, knappt varit ifrån soffan alls. Filmer och tv-program avlöser varandra, barnen spelar tv-spel och jag njuter just nu av den andra boken i mitt återkommande och högst efterlängtade jullovsläsarmaraton. Idag har jag dessutom sovit middag, inte bara en utan TVÅ gånger. När hände det senast??

Det enda som jag på riktigt har ångest över är alla godsaker vi stoppar i oss. Det är nog näst intill olagligt att äta så mycket onyttigt som jag gjort dessa dagar... Men jag tänker som så att årets sista dagar får lov att bli sådana så kör vi, som så många gånger förr, nystart när det nya året börjar. Visst?

Så - rapport från soffan. Så här har vi det:















Hoppas ni alla också mår bra och njuter av ledighet!


4 kommentarer:

  1. låter helt som det ska!! :)

    SvaraRadera
  2. Vad bra :) Då fortsätter vi lite till!

    SvaraRadera
  3. Här har det varit precis lika förutom att jag inte ens tagit mig till tvättstugan eller liknade, jo, i går plockade jag faktiskt bort allt stök som blivit när vi bara slappat - papper, tidningar, tomma skålar och sån't :) I morgon blir det inköp av dammsugarpåsar innan det ens går att dammsuga. Många kramar tills vi hörs eller ses!

    SvaraRadera