måndag 16 december 2013

Tredje advent i huset

Med undantag från en akututryckning med donkenlunch till de djupa Österhaningeskogarna (tillbakakaka sen i somras) så har vi haft en otroligt skön slappar- och mysdag här hemma. Vi har tittat på filmer, haft tänd brasa, ätit god söndagsmiddag och bara tagit det lugnt. Välbehövligt. Nu lyser de tre adventsljusen och jag har fått ett energiryck. Taskig tajming, när jag egentligen borde sova. "Skulle bara" lite, och så hamnade jag i rejälti fixartagen. Nu är barnens peppisar inför julavslutningen dekorerade och ett annat litet experiment står i kylen. Spännande. Snart sängen. Ska bara...



"Var det ni som hade den jättestora beställningen?"
Japp, det var vi. :)


Brasa och tredje ljuset tänt. Det närmar sig...



Denna lilla tomtegubbe har tidigare alltid stått hemma hos min mamma om jularna, men nu när hon flyttade till lägenheten fick han flytta hem till mig. Välkommen!


Mysmiddag med alla mina fyra älskade ungar.




Mina 24 andra hjärtan


Slutligen - cakepops. Har aldrig gjort sådana förut men har jättelänge varit sugen på att prova. Nu kanske inte söndag kväll kl 22 var det mest optimala tillfället att göra det, men men. Var tvungen att göra bara några för att se hur det skulle bli. Imorgon provsmakning. Spännande!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar