torsdag 19 december 2013

Om det här med hörseln

Jag hör ju lite dåligt jag, något som ibland kan leda till konstiga missuppfattningar och en hel del skratt. Idag har jag lyckats dubbelt upp.

1. Jag: Rasmus, hur gick det hos tandläkaren idag?

Rasmus: Jättebra, de flyttade mina framtänder lite.

Jag: Va?! Vad gjorde de, sa du??!

Rasmus: De SLIPADE mina framtänder lite.

Jahaja :)


2. Håller på med middag då Ludvig och Viktor kommer tågande sjungandes "Ja må hon leva" och med fantastiska legokreationer i händerna. Glatt förkunnar de att det är min födelsedag och att de gjort tårta till mig.

Jag sätter mig ner, böjer mig fram och kastar mig över en av de läckra tårtorna. "Mm, mums, åh, så god tårta!".

Ludvig skrattar till, tittar på mig och säger överseende: "Men mamma, vi sa ju att det är båtar..."


Stackars barn. Men lite kul blir det allt emellanåt.



Titta vilka fina båtar. Och goda :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar