söndag 7 april 2013

Söndag

Sista dagen på lovet, dagen före jobbvecka. Jajemen. Imorgon är det på´t igen, för vårterminens sista period. Nu är det, med undantag för några små lovdagar, raksträcka fram till sommarlovet, med en salig blandning av nationella prov, Stockholmstema, teknikkollo, skolresa och säkerligen en hel del separationsångest. Samtidigt som jag så smått ska lära känna mina nya små sexårstroll. Mycket märklig känsla det där..

Idag är det hemmajobb och förberedelser som gäller. Gissa om jag gjort allt skoljobb jag från början hade tänkt mig att göra under lovet? Nja, bara lite.. Hoppas också på att komma iväg på träningspass - Rasmus har lovat att vara barnvakt. 

Har varit duktig och kört attackfas a la Dukan under ett par dagar nu. Nästan helt.. Tanken är ju att man under några dagar enbart ska äta protein, för att kicka igång en viktnedgång. Det har jag gjort. Att det sedan slank ner ett eller tre glas vin igår var väl kanske inte med i beräkningen, men nog innehåller väl rödvin väldigt mycket protein va? 

Med detta mer eller mindre intetsägande morgondravel ber jag att få önska er alla en trevlig söndag. Kram!


Och ojdå hoppsan, här sitter ju ugglan Helge :)



4 kommentarer:

  1. Det gör det säkert! Om du inte kollar så har du iaf inte fel ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi, har visst redan kollat:

      "Alkohol och viktminskning går mindre bra ihop. Några glas är det enda som behövs för att förstöra eller försvåra din viktnedgång, därför är det heller inte tillåtet att dricka alkohol under dietens första faser."

      Jag väljer att tolka det som att det är okej. :)

      Radera
  2. Snyggt Nettan! Bra val!

    SvaraRadera