torsdag 18 april 2013

Kvällsbak

Ansvarar för fikat på vårt avdelningsmöte i morgon och håller som bäst på att testbaka en alldeles ny kaka: Hannahs och Amandas Cheesecake Brownies. Hur gott låter inte det?!

Just nu är hela härligheten inne i ugnen och jag håller tummarna för att det ska gå bra. Är lite nervös, dels eftersom jag var osäker på vilken storlek jag skulle ta på formen och dels eftersom jag använt laktosfria produkter, vilket jag inte är helt van vid. Men det borde väl inte göra någon skillnad?

Utöver de små detaljerna så är jag övertygad om att detta kommer bli en hit. Jag menar, en kombo av två favoriter som kladdkaka och cheesecake kan väl inte bli annat än helt gudomlig? Jag kan avslöja att smeterna (både var för sig och tillsammans) lovade gott...

Återkommer i morgon med omdöme och recept. Och om det blir lyckat kan jag nästan lova att den kommer dyka upp på minst ett av vårens och sommarens alla kalas!

2 kommentarer:

  1. Yum! Fattar dock inte hur du orkar! :)

    SvaraRadera
  2. Ja visst låter det smaskens?!

    Det går väldigt upp och ner med orken. Nu valde jag mellan att baka och rätta matteböcker, så det var ju inte så svårt ;)

    SvaraRadera