torsdag 25 april 2013

Så ljuvligt det är med ett liv efter skola och dagis!


Som vi har längtat efter dessa varma och ljusa kvällar! Sedan vi kom hem idag har vi:

* krattat massor med löv


...och fyllt ett antal såna här.


* närapå fått hjärtattack efter att ha hittat det här äcklot i en lövhög. Amandas gamla gummiråtta, ska tilläggas, men det tog några sekunder innan jag fattade det. Kan ha att göra med den döda, helt riktiga, asvidriga monsterråtta jag och eleverna såg (och höll på att trampa på) under vår Södermalmsvandring tidigare idag. Fy fan, säger jag bara!


* kollat läget hos de här (dags för hink?)


...och njutit av alla såna här!


* fixat, donat och lekt i fina lekstugan.




* slutligen avnjutit en mycket näringsrik och delikat måltid bestående av makaroner och köttbullar, perfekt rullade av mamma Nettan Scan :)



Helt underbart! Vi var ute från det att vi kom hem till klockan var över sex och det var dags att fixa middag. Nu sover gossarna sött och mamman laddar för läxrättning med en stor balja kaffe. Och vet ni? Det är fortfarande inte helt mörkt ute!

Kram!

2 kommentarer:

  1. Mys! Vi hade också en sådan där eftermiddag i går - första gången i år!! Tillslut var vi bara tvungna att gå in och laga snabbast tänkbara till middag, här blev det pasta och korv :)

    Jag såg i ditt andra inlägg att vi såg samma TV-program senare på kvällen, och tänkte samma sak! Vi har haft en(?) äckelpäckelråtta här i krokarna och nu har vi lagt ut fällor mest överallt. Jag tror faktiskt den är borta nu, men det känns ändå sååå läskigt, vill INTE springa på den när man sitter med kaffekoppen på altanen liksom. Hua!!

    Har ni föresten sko-fritt i lekstugan? Funderar på om det är smart men har inte kommit dit än, det blir mycket sand/smuts där inne (även om jag försöker hävda att man inte ska laga sandmat ;)

    SvaraRadera
  2. Är egentligen inte jätterädd för råttor/mös, men just igår var det bara övervidrigt - först med den döda inne i stan och så sen här hemma när jag trodde jag tagit i en död rackare. Hua...

    Vi har inte lyckats ha så förut, men nu hade vi precis städat ordentligt, lagt in nytvättad matta och invigt stugan för i år och då tänkte jag att vi kunde försöka. Igår var det killarna själva som ville ta av sig. Får se hur länge det funkar..

    SvaraRadera