söndag 8 juni 2014

På min önskelista just nu

...förutom det mest uppenbara och det enda som så klart egentligen betyder något:

  • En fungerande telefon. Den jag har är paj vilket, på riktigt, håller på att driva mig till vansinne. Sms och nät funkar hjälpligt, men inte själva telefonprateriet. Gah!!
  • Ett fungerande badkar. Vårt är trasigt sedan en tid tillbaka och jag som är i det närmaste beroende av mina sköna bad saknar dem något fruktansvärt. Under tiden praktiserar vi vår alldeles egna uppfinning, en kombination av dusch och fotbad. Låt oss kalla den "kombination av dusch och fotbad". Ni får låna idén om ni vill. 

  • En fungerande cykel. Vill cykla. Måste cykla. 
  • En fungerande kropp. Har äntligen kommit igång okej med kosten igen, men träningen... Har knappt hunnit träna alls de senaste veckorna, jag som var så på gång och så pepp. Fan.
  • En vattenkran utomhus. Är trött på att dra slang från duschen alternativt kånka hinkar inifrån varje gång vi ska vattna. 
  • Att alla vidriga mördarsniglar försvinner från min trädgård och aldrig kommer tillbaka. Jag ger mig inte. Och tro mig, jag kommer vinna. 
  • Semester. Avkoppling. Värme. Tillsammans. Helst utomlands, men hemmavid funkar. NU, tack. 
  • Att vår pergola kommer på plats och blir så fin och funktionell som vi önskar. Om det sedan blir segelduk eller plasttak får tid och plånbok utvisa. 
  • En fungerande blogg, där inlägg visas som de ska och kommentarer kan publiceras och visas. Får en hel del kommentarer via sms och mail, men jag vill ju att de ska synas här. Ni anar inte hur frustrerande det är. Tröstlöst. 
  • Ännu massa fler fina växter och tillbehör till altanen och trädgården. Börjar känna mig smått besatt, men åh så kul det är och så fint det kommer bli! För att inte tala om hur bra jag mår av allt grävande och påtande. 
  • Bra böcker att läsa i sommar. Har bestämt mig för att ge mig på Mari Jungstedt, så där har jag ju lite att jobba på. Och Ellinor pratar om att Moa Herngren är bra. Och Stockholmssviten Eva, vad tror du om den? Jaja. Det blir bra det här. 
  • Sömn.
  • Att den fantastiskt roliga, men helt hysteriska, vecka som väntar går enligt planerna, att alla kalas och annat blir så bra som jag tror och hoppas och att jag lyckas hålla huvudet över ytan utan alltför många kallsupar. 
  • Att jag inte blir sjuk nu så här på upploppssträckan, vilket är en förutsättning för ovanstående punkt. Går inte, får inte (å andra sidan är saltvatten bra för halsen, säger alltid min kloka mamma). Veckan kommer kräva att jag håller mig på absolut topp varje dag. Vik hädan dumma halsont!!

Som ni ser handlar många av punkterna om tekniska och/eller praktiska saker som inte fungerar. Skitsaker javisst, men skitsaker som nästan är en förutsättning för att logistiken ska klaffa och ekorrcentrifugen snurra i lagom takt. Så, nu önskar vi runt i ring. Önska kostar ingenting. Gällande detta och annat. Häpp.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar