söndag 8 juni 2014

...och 8.30 en söndagmorgon

Trött men glad efter en fullspäckad gårdag.

Först en heldags trädgårdsshopping och -arbete. Sakta men säkert växer altanen och trädgården fram precis såsom jag vill ha den - lycka!!

Sedan iväg till Tyresö för att gratulera Anton. Som vanligt bjöds vi på ett fantastiskt fint och mysigt kalas i det Andersson/Erikssonska hemmet. Dessutom hölls, så klart, den årliga och extremt betydelsefulla födelsedagsfemkampen. Vem som vann? För andra året i rad? Äsch...

Efter det blev det ännu en sen vaknatt i väntan på att storsonen skulle komma hem. Jag förstår att det bara har börjat, men är redan helt slut. Vad hände?

Nu ladda för ännu en ledig dag med massa väntande jobb. Mer trädgårdsfix - världens snällaste (tillika en av de mest kunniga och driftiga jag vet) granne Pia har givit mig en massa fina plantor som ska i jorden plus att hon lovat att jag ska få följa med henne och plocka fläder, om de hunnit slå ut tillräckligt under helgen. Dessutom ska vi försöka få in ett restaurangbesök bara jag och maken. Härligt! Det enda smolket i bägaren är mitt arma huvud och min onda hals som inte riktigt vill ge med sig. Nåja. Nu kör vi. Trevlig söndag på er!






Årets barnvinnare - grattis Maja!



Och här på bild med årets tvåa... Grattis älskling!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar