lördag 28 juni 2014

Med blandade känslor

Nu är storsonen ordentligt firad. Det blev en trevlig fest med härliga människor, mat, dryck, prat och skratt kvällen lång på altanen, även om det kanske var i kyligaste laget. Tur att vi har infravärme och många filtar!

Kvällens buffé var medelhavsinspirerad och smakade enligt gästerna bra. Dock hade jag beräknat på tok för lite mat, vilket är det värsta jag vet. Det var framför allt några rätter som tog slut alldeles för snabbt, och även om alla nog blev mätta och belåtna så är detta något jag kommer gräma mig över länge. Typ fram till nästa kalas :(

Nåja. Nu ska jag försöka släppa detta och blicka framåt. Det VAR en lyckad kväll och alla VAR nöjda. Idag njuter vi av lugn och ro och inga som helst måsten. Som balsam för själen.


När man går/jobbar på förskola får man sitta på guldkudde och ha krona på huvudet när man fyller år. Fick detta mms av Rasmus på dagen igår. Sötnos! 


Maten dukades, för andra gången i rad, upp på vårt matsalbord inne i vardagsrummet. Rymligt och bra och extra smidigt att kunna ta från båda sidorna samtidigt.


På bordet fanns medelhavskyckling, ugnsrostad potatis och andra grönsaker, pasta med pesto, sallad med jordgubbar och halloumi, köttbullespett, tapenadesnurror, prosciutto, salami, ett gäng goda guckor samt bröd, kex och ost. Här provade jag en ny ljummen brietårta med tomater, paprika, basilika och balsamico. Mums!



Myspys i tältet med blommor i rosa och många ljus:


Mysigt med rosa små blommor även på toaletten. 
Älskar när jag kommer ihåg och hinner med detaljerna!


Fantastiskt vackra blommor från Lina, Morten och Maja. 
Kan inte se mig mätt på dessa.


Vi fick även en ursöt sommarflaska från faster med familj. 
Rosa bubbel och vitt hjärta, kan det bli bättre?



Tack alla för en härlig kväll!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar