måndag 9 juni 2014

Fast nej.

Avslutningsvecka med allt vad det innebär, fulla listor, planeringar, niornas bal, matlagning, bakning, shopping, kalas, fester, hämtningar, lämningar, oro för mamma, stora barn som dräller ute om nätterna, små barn som vaknar tidigt om morgnarna (återigen, hur tänkte vi där?), huvudvärk, halsont och så en utmaning på det. Stopp.

Bara tanken på plankor, triceps dips, crunches och allt det andra ger mig tryck över bröstet och andnöd, och även fast det egentligen inte handlar om några svåra övningar eller större mängder så känner jag att jag inte riktigt klarar av att ha några extra krav över mig just nu.

Så, govänner. Nu gör jag något som jag i stort aldrig gör. Ger upp. Avbryter. Drar mig ur. Bangar. Och det känns så himla bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar