söndag 1 juni 2014

Helgen.

Det har varit en lång helg. Extra lång blir den om man tillbringar i stort sett hela själv med två stycken femåringar. Jag vet att jag sagt det förut. Jag vet att jag låter bitter. Jag vet det. Och jag är det. Bitter, ynklig, arg, ensam, ledsen och slut som ett as.


Så vad har vi då gjort dessa dagar. Vi har: 

* haft stora och små kompisar på besök. Här killarnas bästisar, tvillingar även de. 


* njutit av trevlig samvaro och god middag med Hanna och övrig familj.


* gjort i ordning matlådor till lilla mamma. Här förrätt, varmrätt och efterrätt :)


* hjälpt lillebror och barnen att komma på plats i lägenheten. Så fin!

Och inte kan det bli annat än bra när Cornelia plockat en ljuvlig inflyttningsbukett, 


när det första som kom på plats i kylen var ett par flaskor bubbel


...och när två hyllplan (djupa!) i skafferiet nu är fyllda med diverse proteinpulver och liknande produkter ;)


* varit på lunch hemma hos pappa/morfar.


* varit på shoppingrunda då pojkarna helt själva fick välja kläder för pengar de fått i födelsedagspresent. Så mycket fint!



Prinsarna var direkt tvungna att prova sina nya, snygga badbrallor, och då vädret ute inte var det bästa fick det lov att bli i duschen. Tummen upp!



* ätit lördagmiddag på tre man hand. Mysigt så klart, men sorgligt tyckte mamman som ju vill ha hela familjen samlad, helst jämt. Eller i alla fall ibland. 


* ätit lördagsgodis och tittat på Gladiatorerna.



* gjort en koja, förlåt, ett palats på altanen. Där kunde pojkarna leka, busa och fika medan mamman fick en stunds välbehövlig vila i solen.




* provat fler nya kläder.


* försökt oss på att ta en fin selfie. Gick så där...


* varit i parken utanför hos mamma/mormor en stund.


* slutligen landat hemma med ungefär den här känslan:


Låååång helg. Mååånga bilder. Nu soooova!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar