måndag 9 juni 2014

Dessa ljuvliga försommarkvällar

"Skulle bara" fixa lite ute innan jag satte mig ner för att sätta igång med kvällens skolarbete. Kom in nu, kvart över tio... Har vattnat, rensat, grävt, klippt sniglar, sopat, målat lite, skrotat runt. Suttit på trappen ute och tagit en kopp kaffe. Blickat ut över ägorna. Så himla rofyllt. 

Det enda som inte är lika härligt dessa kvällar är att pojkarnas sovtider är helt upp och ner. Dels tror de inte på mig när jag säger att det är sen kväll trots att det är ljust ute och dels har de senaste veckorna ju varit totalt uppstyckade med lediga dagar och vardagar om vartannat. Då är det inte lätt att komma till ro. Nu är det i alla fall bara en vecka kvar, sedan blir det sommarlov och ledigt på riktigt. Lääänge!

I min trädgård just nu:




Det tar sig...




Doften av blommande citronträd. Bland det mest underbara som finns!



Och det är många blommor på g!




Ett helt gäng finfina plabror till lillebror - tomater, paprika och chili


Min efterlängtade pipranka har äntligen inhandlats och planterats. Åh så fint det kommer bli när den växer till sig!


Ljuvligt, sa Hildur!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar