torsdag 21 november 2013

Tvära kast...

Ena sekunden LasseMajamys i soffan och i nästa sekund blod överallt och en tur till akutmottagningen. Viktor så klart, vår lille olycksfågel...

Nu - många tårar, ett ihopsytt ögonbryn, två klistermärken (lillplutt frågade om han kunde få ett till brorsan också!) och en McDonaldsglass senare är vi åter i soffan och lugnet har lagt sig. Viktor har hunnit berätta för storasyskonen om kvällens äventyr och sedan somnat sött. Nu ligger han här bredvid mig och snusar lugnt. Min minsta lilla älskling!




4 kommentarer:

  1. Stackars lilla Viktor. Så gullig han är som tänker på klistermärke åt brorsan när han har så ont.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han har sån otur den lille skrutten.
      Och nu var vi ju inte ens hemma hos er ;)

      Jättegulligt! Och innan, just när vi kom fram till vårdcentralen, sa han "Mamma vet du, jag önskar Ludvig var här nu". Kärlek!

      Radera
  2. men lillskrutten då, vad han har otur! Vad hände?
    Vad söt han är som tänker på Ludde också, det är kärlek det!

    SvaraRadera
  3. De skulle gå och lägga sig och sprang och jagade varandra (som vanligt..) och så krockade han in i toadörren. Det blev ett 1 centimeters jack ungefär, men blödde som sjutton. Hela han var nerblodad, så det tog ett tag innan jag kunde urskilja var själva såret var (bevarade först att det var ögat som blödde så) och hur stort.

    Trodde först jag skulle kunna tejpa ihop det själv, men på vårdguiden tyckte de vi skulle åka in. Det blev spruta och stygn, helt vidrigt att behöva hålla honom fast när han gallskrek. Men det gick över direkt efter, då var han hur kavat om helst.

    Ja det där med syskonkärleken är ju helt fantastiskt mitt i allt!

    SvaraRadera