tisdag 26 november 2013

Så jäkla roligt!

Står och lagar mat i köket, då Stålmannen och Spindelmannen kommer in och frågar om jag kan vara med i deras lek. De förklarar leken, som kort och gott går ut på att jag ska vara gift med Buzz (Basse som de säger) Lightyear, som ska rövas bort av skurkar och sedan räddas av de två superhjältarna.

Eftersom jag är världens sämsta lekmamma tycker jag att det låter som en ganska lätt match och beslutar mig att gå all in. Medan jag fortsätter med middagsbestyren försvinner min älskade make gång på gång, varpå jag gråtande tillkallar hjälp och hjältarna drar ut på räddningsaktion. Stor dramatik och två överlyckliga killar.

Efter matpaus frågar de om vi kan fortsätta leken och jag drar genast igång igen.

"Åååå, Buzz, min älskade make, var är du? Åh, nej, jag tror han har blivit kidnappad!!"

Blir avbruten av Viktor, som tittar på mig med lätt skeptisk min.

"Eh..mamma.. Du kommer ihåg att det här bara är en lek va?"

Så klockrent. Underbara, älskade unge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar