måndag 11 november 2013

Är ni med?

Japp mina vänner, idag smäller det!

Läste för ett par veckor sen om Johanna Toftbys squatsutmaning. Hade hört talas om detta innan, men nu snavade jag över en tidningsartikel och satte mig in i det lite mer ordentligt. Inte för att det är så mycket att sätta sig in i egentligen - det handlar helt enkelt om att göra 100 squats, dvs benböj, om dagen 100 dagar i sträck. Man väljer själv om man vill dela upp dem i olika set och i så fall hur eller om man kör alla i ett svep. Men 100 ska det bli. Varje dag.

Jag och Emma kör igång idag. Heja oss och våra rumpor!

Någon annan som hänger på?

Uppdatering: Men gud så kul hörrni, både Hanna och Malin har hakat på! Blir vi fler, tro?

Uppdatering 2: Vem tusan var det som kom på att vi skulle börja just idag, när man (läs jag) fortfarande är helt slut i kroppen efter lördagens crosspass?! Vem...

8 kommentarer:

  1. Jamen visst hänger jag på! Håller du koll på dagarna?
    Kram
    Malin

    SvaraRadera
  2. Härligt Malin, gud vad glad jag blir!! Hanna är också på! :) Nu kör vi!!

    Kraaaam!

    Ps. Ja jag håller koll. Ska räkna nu direkt på när vi beräknas vara färdiga!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Har kört 40 hittills. Nu är det bara 60 kvar.....

      Radera
    2. Har just gjort 60 till men jag tycker att det känns mer i låren än i rumpan och i låren har jag redan tillräckligt med muskler!

      Radera
    3. Bra jobbat!! Alltså, det ska ju ta i både lår och rumpa. Du får prova dig fram hur djupt du ska gå etc och se hur det känns. Viktigt att du försöker hålla upp överkroppen och att du inte går för långt fram med knäna. Det kommer bli toppen, kör hårt!!

      Radera
  3. nu är jag vid datorn och testar att kommentera här istället (så knäppt att det inte fungerar i från mobilen)
    Jag hänger så klart på, det behövs :)

    Har du någon bra strategi för hur vi ska hålla oss på banan? :)

    SvaraRadera
  4. Åh så roligt Anna, är så glad att du är med! Nja, blandning av piska och pepp här i vrån och ett löfte om en kul belöning när vi är klara. Blir det bra?

    Fota gärna och mms:a mig så kan jag lägga in bilder på hur ni kämpar :)

    SvaraRadera
  5. haha, foton på min rumpa ska vi nog inte ha i publika sammanhang, men pepp verkar bra!

    SvaraRadera