måndag 4 november 2013

Hur tänkte jag där?

* Skulle beställa hem nya namnlappar till barnens kläder och bestämde mig för att, för första gången någonsin, testa sådana som man stryker fast. Tänkte att "Nämen det blir väl inte så svårt, bara att ta fram strykjärnet och sätta fast lapparna när man köpt en ny laddning strumpor eller liknande". Eh, eller hur...

* Hoppade ur badkaret efter kvällens bad, torkade mig, klädde på mig och stoppade SEN ner handen för att släppa ut vattnet.

* Tog efter badet en klunk kaffe samtidigt som jag böjde mig ner för att ta upp något från golvet.

Det är inte utan att jag funderar lite när jag nu sitter här med blöt tröjärm, kaffe i näsan och 400 namnlappar som aldrig någonsin kommer bli faststrukna.

Tankar en vanlig kväll i november.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar