söndag 25 augusti 2013

Härlig lördag

Vissa lördagar kan, som ni vet, ibland ge mig tokångest och få mig att hamna i ett enda stort vakuum, framför allt de helger då Niklas jobbar från tidig morgon till sen kväll. Andra lördagar känns oändliga och man hinner hur mycket som helst, på alla plan. Igår var en sådan lördag. 

Ludvig och Viktor var visserligen i sitt esse och gjorde allt för att driva sin mamma och sina storasyskon till vansinne, men annars var allt så himla bra. Både jag och Amanda var rejält i fixartagen och hann göra fint både i pojkarnas rum, i trädgården och på altanen. Där håller det sakta men säkert på att bli så himla fint och jag har nu äntligen fått upp den ljuskrona jag tjatat hål i huvudet på alla om :). Dessutom tog Amanda tag i att börja göra om i sitt rum ordentligt, så där blev det både röjning, målning och förberedelser för tapetsering. Effektiviteten visste inga gränser, till på köpet drog vi i och gjorde både Kvantum, Ikea OCH Rusta på en timme. Shopping när den är som bäst. 

Utöver städ-och renoveringsbiten hann vi med en hel del familjemys. För första gången på länge fick vi umgås ordentligt med lilla mamma/mormor och dessutom överraskade ju faster och farbror med att komma förbi med de fina ljusstakarna jag visade igår. På kvällen toppade vi alltsammans med god middag ute i nya tältet, saftkok och en stunds skoljobb. Och sist av allt kröp jag ner i nybäddad säng - något av det härligaste jag vet. 

Nu söndag. Idag är det full fart för alla på olika håll, så jag och pojkarna kommer vara ensamma en hel del. Jag ska fortsätta fixa fint här hemma samt förbereda inför skolveckan. Har både rotat fram och handlat en massa fint till klassrummet som jag ska göra klart och ta med i morgon bitti. Dessutom ska jag förbereda inför på fredag, då mina fina kollegor kommer hem hit på kick off- middag. Mys!

Ni hör. Det blir nog en bra dag idag också. Önskar er detsamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar