måndag 12 augusti 2013

Blandhelg

Det har varit en händelserik helg. På flera sätt.

Tre dagar på raken har Niklas jobbat 7-20, vilket inneburit att vi varit väldigt mycket själva, jag och pojkarna. Det har varit tungt. Jag älskar dem över allt på jorden och älskar att vara med dem, men två aktiva och rastlösa fyraåringar som triggar varandra hela tiden och en trött, ångestfylld mamma har inte varit den bästa kombon. Inte dygnet runt.

I lördags fantastisk fest för världens bästa Hasse. Ett inlägg om den kommer senare idag. Igår vinbärsplockning och tyvärr tråkigt besked mitt i vinbärsbusken.

Sedan förberedelser inför vardagen. Idag slutar sommarlovet och allt kör igång igen. Mina stora små killar börjar på ny avdelning på förskolan. Extrakläder är nerpackade, vi har varit uppe med tuppen (nästan) och pojkarna är taggade. Det är nog mest mamman som är nervös..

Nu väntar två dagar på hemmaplan, innan verkligheten kör igång även för mig. Jag ska plocka fram och försöka hinna undan sånt som legat över mig hela sommaren. Starta hjärnkontoret.

Först ut välbehövlig dejt och lunch med min Emma. Det blir bra det.

Trevlig måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar