fredag 23 augusti 2013

Bra där...

Gårdagen var inte bara en väldigt lyckad och känslofylld dag. Det var också en av mina inte alltför smarta dagar.

Det började med att jag efter jobbet skulle inviga vår sprillans nya, fina potatisskalare och svor över att den var så värdelös. Den funkade knappt att skala med över huvud taget. 
Tips: ta bort plastremsan som sitter på skalbladet när du köper en ny potatisskalare.

Sedan under kvällen fick jag ett samtal om att en fritidspersonals mobiltelefon råkat följa med en elev hem och man undrade om jag hade numret till elevens pappa. Ja visst, svarade jag och skickade raskt det efterfrågade numret. Till mobilen som var borta...

Som sagt, ibland gör jag skäl för hårfärgen. Men jag bjuder på det.

Trevlig fredag!

5 kommentarer:

  1. Haha! Det här har jag inte hört! Din knäppis!

    SvaraRadera
  2. Ja men vi hinner ju aödrig prata ju. Så himla många barn överallt och hela tiden :) Men du vet ju redan att jag är knäpp!

    SvaraRadera
  3. Eller aldrig, som man ju också kan stava det... För som du vet: Aldrig stavas ALDRIG med ett ö.

    SvaraRadera
  4. Ja och alltid stavas ALLTID utan två ö. :)

    SvaraRadera
  5. BRA Emma, vad du kan. När jag tänker på det verkar det ju helt orimligt att det är jag som ska hålla i svenskundervisningen i år och inte du. Kanske ska byta?

    SvaraRadera