lördag 24 april 2010

Skrik och panik och familjefredagsmys

Var det någon som såg den där kvinnan på Coop idag? Hon med full kundvagn och med två skrikande små barn i en barnvagn. Hon som stoppade upp kassakön bara genom att handla upp halva affären och som dessutom hade något strul med sitt kort så att allt tog ännu längre tid än vad det hade behövt göra. Hon med svetten rinnandes, illrött ansikte och paniken lysande i ögonen, som till slut packade alla sina varor med ett av barnen på armen, innan hon så slutligen stapplade ut ur butiken.

Japp. Det var jag.

Som tur var hade jag med mig världens snällaste, underbaraste storasyster också, annars vet jag inte hur det hade gått. Hon är verkligen helt fantastisk med sina bröder, Amanda!

Och som tur var följdes eftermiddagen, när allt väl lagt sig, av en jättetrevlig kväll. Mysig och god, om jag får säga det själv, middag med finaste Eva, Hasse, morfar Kurt, Lina och världens goaste lilla Maja.

Nu vet jag dock en mamma som ska krypa till sängs. Dels pga förkylningshelvetet som aldrig ger sig och dels pga dagens påfrestningar. Plus att Viktor inte var den enda som vaknade fem imorse...

Sov gott och dröm sött!

1 kommentar: