lördag 24 april 2010

Om middagen igår

Det var länge sedan vi hade någon större middag här hemma, och eftersom jag älskar sådant kliade det igår rejält i mina fixarfingrar. Surfade runt efter lite nya, roliga recept och bestämde mig snart för att denna gång hämta nästan all inspiration från Katta. Har läst och dregglat över hennes läckra recept och proffsiga foton många gånger. Tyvärr är inte mina bilder fullt lika bra... Men en liten vink kan de kanske ge om hur allt såg ut. Håll till godo:

mms_image

Innan maten tog vi ett glas vin och åt jättegoda, alldeles nybakta grissinis med kronärtskocksröra. Dessa recept var inte från Katta utan från tidningen "Lagalätt". Kommer absolut göras fler gånger!

mms_image

Till förrätt blev det en sallad med bresaola, chevre, björnbär och färska fikon. I Kattas recept ingår även valnötter, men det skippade jag pga min allergi.

mms_image

Till varmrätt åt vi saffranspasta med kyckling och kräftstjärtar. Det gröna trasslet är ruccola.

mms_image

Slutligen avnjöt vi en dessert med turkisk youghurt, maränger, hallon, passionsfrukt och vit choklad. Mums!


ps. Om någon stör sig väldigt på bildernas kvalitet och känner att man absolut skulle vilja göra något åt det så fyller jag år i juli och skulle bli jätteglad över en fin digital systemkamera. Host host och blinkeliblink

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar