onsdag 21 april 2010

Mammalyx i vardagen

Dagen idag har hittills hunnit bjuda på flera ovanliga och lite lyxiga inslag.

Mammalyx 1: Sovmorgon till kvart över sju, då pappa och syskonen tog pojkarna en stund på morgonen.

Mammalyx 2: Ensamtid i soffan med kaffe och Vakna följt av Nyhetsmorgon. Även en stund vid datorn hanns med.

Som mammalyx 3 hade jag tänkt dra till med dusch i lugn och ro utan två små troll som står och bankar på duschkabinen, vilket faktiskt var helt sant. En stund. Tills Ludvig vaknade och skrek och jag raskt fick kasta mig ut och springa in till honom, alldeles dyngsur och med balsam i hela håret. Så då kändes det helt plötsligt inte så superlyxigt längre..

Men man får se det hela positivt. Balsamet hade nog en väldigt inpackande och närande effekt på mitt skatbo till hår under de 20 minuter det fick sitta i innan jag kunde återuppta duschandet (med bara ett litet troll bankandes utanför). Och jag och Ludde fick ju lite kvalitetstid bara vi, med gos, pussar, bananmumsande och en massa skratt. Lyx det med och värt en hel del!

Nu är båda prinsarna vakna och vi ska försöka ta tag i resten av den här dagen. Önskar er alla en mysig onsdag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar