fredag 30 april 2010

Om skönsång, tårtkalas, skogens konung och lite till

Jag och prinsarna har varit på min skola och hälsat på nu på förmiddagen . Varje valborg har vi så fin vårsångsamling i aulan, och det ville jag så klart inte missa. Idag var det lika härligt som vanligt och både Ludvig och Viktor hängde glatt på när det gällde att både sjunga (nåja) och klappa händerna.

Som alltid var det supermysigt att få träffa alla, dels de fina kollegorna men framför allt "mina" fantastiska barn. De är så härliga allesammans och de har blivit så stora! Jag halkade också in på 40-årsfirande av goa Rulle, så det blev så klart extra trevligt. Hann fika och prata en stund i alla fall, innan vi begav oss hemåt.

Nu är vi hemma och bara tar det lugnt. Jag sitter här vid datorn och pojkarna leker. Just nu är det tittut på varsin sida om en dörr som gäller, de skrattar högt båda två. Underbart!

Senare ska vi på mysig middag hos lilla mormor. Linda och barnen (Patrik jobbar) kommer också, härligt! Efter maten blir det traditionsenlig tur till brasan i Himlabacken. Alltid lika trevligt att träffa alla som hänger där från år till år. I år blir det lite extra kul då det är min förra klass som håller i försäljning av lotter etc.

Varje år när vi går till Himlabacken kommer jag att tänka på en valborgsmässoafton för rätt många år sedan, då Rasmus var liten. Vi hade pratat innan om den stora elden som alla skulle stå runt om och titta på. Förväntan var stor. När vi kom fram sen blev Rasmus jätteledsen och vi förstod absolut ingenting. Tills han lyckades få fram att han trott det var en stor ÄLG vi skulle titta på. Lilla gubben...

Hur det blir ikväll, om det blir brasa eller skogens konung vi spanar in och huruvida jag stödköper upp alla mina slantar, ja det återstår att se. Hur som haver vill jag passa på att önska er alla en riktigt trevlig valborg. Var rädda om er! Kram!

1 kommentar: