torsdag 31 december 2015

Om det här med att vända på dygnen

Japp, vi har gjort det igen. 

Imorse så till den milda grad så att Niklas närapå försov sig till jobbet. Och då började han ändå 11.00... 

I övrigt har jag fått ett mindre energiryck inför nya året och börjat försöka få ordning i vårt kaos här hemma. Kyl, skafferi, kökssoffa och -skåp är nu rensade och urstädade och tvättberget har minskat drastiskt. Dessutom har jag tränat (!) och varit ute i snön (!!) inte mindre än två gånger (!!!) med prinsarna. Det finns hopp. Nu ikväll har jag lagat god middag och myst med hela huset fullt av fina ungdomar. Åtta personer vid matbordet - inte illa en ensamkväll då Niklas jobbar. Älskart! 

Utöver detta planerar jag nyår. Det blir ett lugnt men förhoppningsvis trevligt firande med nära och kära. Har inte haft några större planer och krav - har ju sällan det just gällande nyår - mer än att jag vill fira med mamma och äta skaldjur plus att jag skulle tycka det vore urhäftigt att sitta i bubbelpoolen vid tolvslaget. Vi får väl se exakt hur det blir men allt börjar falla på plats. Bordet är dukat i detta nu och en lista är skriven. Innan kvällen ska vi också hinna göra bland det största och viktigaste i år. Nu sova. God natt! 











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar