söndag 13 december 2015

Helgen i bilder

Igen. Trist på ett sätt, men ibland säger bilder ju, som ni vet, mer än ord. Plus att ni ändå inte skulle vilja höra de ord som yttrats här hemma under denna helg... Mycket "nej", "akta", "rör inte", "stopp" och "sluta" har det blivit. Plus en och annan svordom. Trots en hel del bra, t.o.m. jättehärliga, inslag så har det över lag varit en rätt tung helg och jag känner mig helt slut. Så ja, bilderna är trevligare att visa upp:


Fredagmiddag och skönsång med alla barnen.



Fredagsmys i soffan


På lördagen glöggkalas hemma hos Emma. Fantastiskt gott och trevligt, som alltid. Missade att ta kort på allt fint, men hade koll på det viktigaste för dagen. Parkeringen. Blir  fortfarande alldeles upprörd när jag tänker på det och blev ännu mer på krigsstigen igår, då det nu är ännu otydligare än förra året. Galet!


Hem så och förberedelser inför Luciamys.





Kom på att denna variant ju blir snäppet bättre än den ursprungliga raden vi har som signum. Här blir det ju tydligt att kärleken går runt mellan oss alla och är oändlig. Vackert (om man bortser från att Niklas spontana kommentar var att det ser ut som ett galler mellan honom och mig. Man ser det man vill se...)!


Luciamorgon och traditionsenlig mysfrulle med nybakt bröd, lussebullar och peppisar.




På dagen fotbad, Trolltider och planering inför julen. 
Den är här snart, har jag hört...



Tredje adventspaket till våra stora raringar


Eftermiddagsfika med peppisar och sockrade saffransbullar. Mums!



Nu ikväll fina julsånger och jättegod middag hemma hos svärmor/farmor och Hasse. 


Slutligen. Att komma hem sent på kvällen efter storhandling och mötas av att dottern hjälpt småbröderna att duscha och hoppa i pyjamas och sedan fixat kaffe och dukat fram mugg till mamman. Det är tur att de turas om med sina olika faser, mina älskade ungar, annars vet jag faktiskt inte hur jag skulle orka....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar