lördag 27 juni 2015

Underbar födelsedagsmorgon


Arla morgonförberedelser med bak, matlagning och pyssel. Traditionsenlig bricka, pimpad födelsedagspresent och "Röda små smultron". Bara Amanda som fattades. Som Rasmus sa med lätt ledsen min vid frukostbordet: "Och alla mina tjejer (flickvännen och lillasyster) som är i Norrtäljetrakten och härjar...". Gissa om mamman fick en tår i ögat. De där två... ❤️






Nyvaken 18-åring ❤️

Och vilken tur att Morgan och Ola-Conny också fick vara med :) 
(vet för övrigt inte hur många gånger jag varit på väg att få en hjärtattack pga de där jäkla örngotten)


Ludvigs present till storebror: en dans. Helt underbart!!


Mysfrulle




...följd av brödbak och potatisskrubb.



Lätt på listan över de absolut tråkigaste saker jag vet!!


Som tur var hade jag melodikrysset att skrubba till.



Tadaaa!!



Dagen till ära har vi också rest vår nya flaggstång, som vi gjutit grund till i veckan, och hissat ny, fin flagga. Ingen död sill här inte (eller, nåja, just nu kanske, men sen så!).

Nu är det fantastiskt goda brödet klart och den mesta av maten så förberedd den bara kan vara. Borden står dukade, dryck är på kylning och gräset klipps i detta nu. Då lämnar jag huset en stund. Tjing så länge!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar