onsdag 17 juni 2015

SURPRISE!!!


Som ni vet slutar två av mina närmsta kollegor på skolan nu till sommaren. MEN, som ni INTE vetat om så hade vi igår kväll en stor överraskningsfest för dem båda här hemma. Efter många veckors hemliga förberedelser vad det äntligen dags. Så himla lyckat och så fantastiskt trevligt!

Båda tjejerna trodde att det bara var vi på avdelningen som skulle träffas hemma hos mig för att äta och bubbla lite. Jag hade dock bjudit in några till, som dök upp upp här en stund före utsatt tid. Allt som allt var vi drygt 30 personer. När Lurengänget kom stod alla vi andra här på den festdukade altanen med skumpaglas höjda. Båda blev superförvånade, men väldigt glada och rörda. Vi hade sedan en jättemysig afton med mat, dryck, tal, teckningar, kvällsbad, kramar och härlig samvaro. 






Alla hade med sig egen mat att grilla, så fixade jag lite tillbehör. Älskar ju sådant! På buffébordet fanns denna kväll potatissallad med bl.a. sparris, fetaost och balsamico (så god!!), min halloumi- och jordgubbssallad med mynta, tomat- och chevresallad samt bröd och en massa goda guckor. Till dessert åt vi en rabarberpannacotta med jordgubbar. 





Så många människor som jag tycker så mycket om!


Som den här:





Åh, vad glad jag är över att det blev så bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar