måndag 29 juni 2015

SEMESTER

Igår, när jag slog mig ner i en solstol på verandan, iklädd bikini och med bok och kaffekopp bredvid mig, slog det mig plötsligt. Jag har ju för tusan semester. 

Jag har inte hunnit komma dit riktigt än sedan jag gick på sommarlov, men nu börjar jag äntligen kunna varva ner och slappna av. Visserligen är listorna i nya blocket långa och visserligen snurrar tankarna kring alla projekt mer eller mindre hela tiden, men det börjar lugna sig lite. Axlarna är sänkta och andningen något mer jämn. Och tankarna på skola känns alltmer avlägsna. 

Denna vecka ligger fokus på trädgård, simning och mys. En ny rabatt ska anläggas och kanske att jag får till det där staketet som jag planerat att bygga sedan tidig vår. Kanske. Inför Vansbro ska form och flås slipas, blåvalskropp vänjas vid kallvatten (fast tempen i Västerdalälven stiger för varje dag som går - just i detta nu 15,8 grader!!) och handleder lindas. Eller nåt. På mysfronten snackar vi allsång, sköna dagar på altanen samt kanske en utelunch/-middag eller två. 

Det blir bra det här. Jag har ju semester :)


Utefrukost på tu man hand ❤️



Ljuvligt, sa Hildur!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar