måndag 8 juni 2015

Helgen


Wow. Trots många ensamma timmar och längtan efter resten av familjen så har vi haft det bra, jag och mina pojkar. Vi har dessutom hunnit massor. Jag har, som alltid när jag kommer in i ett flow, farit runt som en duracellkanin, bokstavligt talat, och fixat och donat både ute och inne.


Nu på kvällen har vi nästan varit fulltaliga. Amanda har kommit hem och Rasmus har varit hemma och åkt igen. Härligt att i alla fall få en liten stund tillsammans. Nu är det bara han den där pappan som saknas.

Till sist landade jag i soffan och har njutit av Pretty Woman, en av mina absoluta favoritfilmer. Har som vanligt både smajlat stort och grinat en skvätt här i min ensamhet. 

Nu dags att sova. Alldeles för sent som vanligt..

Finalvecka coming up.

Natti natti!


Både Blomsterlandet och Zetas har hunnits med. 


Här hemma har vi odlat och planterat så det stått härliga till.





Nu börjar det sakta men säkert bli fint i trädgården och på altanen.


Samt i lekstugan!


Har också tagit tag i något som hängt över mig länge - vårt badrum. Ny toasits och nya, fina förvaringsburkar till tvättmedel och annat. De tidigare gick i tusen bitar då när tvättmaskinen gick sönder förut.



Vedtravarna välte när Niklas borrade i berget för ett tag sedan. Nu är veden fint staplad igen.


Och lampan i hallen, som haft alldeles för lång sladd, är fixad. 


Hann precis klippa gräset innan regnet kom nu på kvällen.


Nästan allt...




Underbart!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar